Hier moeten LinkedIn advertenties aan voldoen

Hier moeten LinkedIn advertenties aan voldoen

Nog niet bekend met het LinkedIn advertentieplatform? Geen zorgen, want in dit artikel vertellen we je waar een LinkedIn advertentie minimaal aan moet voldoen. Er zijn namelijk diverse soorten LinkedIn advertenties, dus de verschillen kunnen soms wat verwarren. Daarom zullen we per format beschrijven waar ze aan moeten voldoen, maar ook wanneer en waarom je ze gebruikt. Zo wordt LinkedIn adverteren appeltje-eitje voor jou! 

 

Voordat we erin duiken, is het goed om de algemene eisen van een LinkedIn advertentie te weten. Dit zien er als volgt uit: 

  • De headline bestaat uit <150 karakters
  • De beschrijving bestaat uit <70 karakters (mobiel) <100 karakters (desktop)
  • De afbeeldingen formaten moeten groot zijn (1600 x 627 pixels)

 

We bespreken nu eerst de verschillende soorten LinkedIn vormen en hun eisen. 

Welke type advertenties kent LinkedIn en wat zijn de vereisten? 

Op LinkedIn kennen we een aantal type LinkedIn advertenties, namelijk de advertentie met één foto, de carrousel advertentie, de video advertentie, de tekstadvertentie en message ads. De eerste drie advertenties schalen we onder de naam ‘Sponsored content’. 

 

Je kunt deze advertenties gebruiken bij verschillende fases in de funnel en bij de verschillende doelen. Daar gaan we dieper op in. 

Sponsored content 

Sponsored content, of gesponsorde content, lijkt in LinkedIn op een reguliere post. Het verschil zit ‘m alleen in dat er een CTA bij staat en dat de post wordt aangeduid als ‘Gepromoot’. 

 

Zoals hierboven al gezegd, vallen onder sponsored content de volgende advertenties: 

  • Single image ads, ofwel advertentie met één foto
  • Carrousel ads
  • Video ads

 

Dit zijn hun eisen:

 

Een advertentie met één foto: 

  • Headline is max. 70 tekens 
  • Foto moet in JPG of PNG zijn (1600 x 627 pixels)
  • Bestand mag niet groter dan 5 MB zijn 
  • Beschrijving is max. 100 karakters

 

Een carrousel advertentie: 

  • 2 tot 10 foto’s (die per stuk niet groter mogen zijn dan 10 MB)
  • Foto in JPG of PNG (1080 x 1080 pixels)
  • Introductie tekst is max. 150 karakters
  • Onder elke foto kun je of 45 karakters gebruiken of 30 karakters + een CTA-button 

 

Een video advertentie:

  • Duurt max. 15 seconden
  • Bestandsgrootte tussen de 75 KB en 200 MB
  • Video is in MP4 (minder dan 30 frames per sec.)
  • Geluid mag max. 64 KHz zijn 

Message ads

Message ads zijn advertenties in de inbox op LinkedIn. Het zijn gerichte berichten die persoonlijk naar de accounts van de doelgroep worden verstuurd. Deze berichten kun je heel persoonlijk maken, zodat de kans op conversie groter is. Zeker bij een doelgroep in een specifieke niche zijn deze message ads heel waardevol.  

 

Message ads moeten voldoen aan deze eisen: 

  • Banner is 300 x 250 pixels
  • Bestand mag niet groter zijn dan 40 KB
  • Foto in JPG, een niet-geanimeerde GIF of PNG (zonder flash)
  • Bevat max. 3 links met max. 70 karakters per anchor tekst
  • Bevat max. 1500 karakters
  • Het onderwerp van het bericht is max. 60 karakters

Tekstadvertenties en dynamische advertenties

Deze advertenties zijn gebaseerd op het pay-per-click systeem. Je vindt ze aan de rechterkant van de desktop versie van de homepage. Ze zijn minder aanwezig, maar kunnen toch effectief zijn. De advertenties gebruiken jouw persoonlijke gegevens om aandacht te trekken. 

 

Tekstadvertenties of dynamische advertenties moeten voldoen aan deze eisen:

  • Foto’s zijn 100 x 100 pixels
  • In JPG of PNG
  • Bestand mag niet groter zijn dan 2 MB
  • Koppen zijn max. 25 karakters
  • Beschrijving is max. 75 karakters 
  • Tekst is max. 1500 karakters

 

Hopelijk geeft dit overzicht je een goed beeld van waar je LinkedIn advertenties aan moeten voldoen. Online adverteren lijkt soms duizelingwekkend, maar op korte termijn kun je, in tegenstelling tot het tijdsintensieve SEO, al mooie resultaten zien. 

Coen Bouhuijs