Online snel resultaten behalen? Dan kies je voor zoekmachine-adverteren

Online snel resultaten behalen? Dan kies je voor zoekmachine-adverteren

Online vindbaarheid is in deze digitale wereld ongekend belangrijk. Heb jij een bedrijf of product, dan wil je natuurlijk dat klanten je gemakkelijk kunnen vinden. Het klinkt eenvoudig, maar dat is het allerminst. Hoe val je bijvoorbeeld op tussen je concurrenten, en zorg je ervoor dat klanten jou als eerste vinden wanneer ze in Google op jouw product of dienst zoeken? Wanneer je graag snel resultaat wilt behalen, dan is het een goed idee je te verdiepen in zoekmachine-adverteren. Zoekmachine-adverteren, ook wel SEA genoemd, zorgt ervoor dat je op een inzichtelijke manier beter zichtbaar wordt in zoekmachines zoals Google. Een online marketing bureau kan je helpen om jouw SEA-strategie samen te stellen.

 

Hoe gaat SEA in zijn werk?

SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’, zoekmachine-adverteren dus. Dit is hoe het simpel gezegd werkt: door geld te bieden op zoekwoorden die klanten gebruiken, kun je ervoor zorgen dat jouw advertenties hoog in de zoekmachine worden getoond. SEA is in die zin een veilig, want er zijn meer mensen die kunnen bieden op het zoekwoord dat jij voor ogen hebt. Hoe succesvol je advertentie is, is echter niet alleen afhankelijk van het bedrag dat je biedt, maar ook van de kwaliteit van je advertentie. 

 

  • Het levert snel resultaat op.
  • Je hebt eenvoudig inzicht in je uitgaven, en kunt hierdoor snel bijsturen wanneer de resultaten daarom vragen.
  • Ook de prestaties van je campagnes kun je tot in detail inzien.
  • SEA maakt het mogelijk direct te richten op de doelgroepen die voor jou relevant zijn.

 

De verschillende mogelijkheden van zoekmachine-adverteren

Als je aan zoekmachines denkt, schiet Google je waarschijnlijk als eerste te binnen. Toch zijn er ook andere zoekmachines waar je kunt adverteren. Ook Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) kan bijvoorbeeld een waardevolle aanvulling zijn op je SEA-strategie. De zoekmachine Bing heeft dan wel een kleiner marktaandeel, maar is ook doorgaans goedkoper om op te adverteren dan Google. Ook heb je op Bing minder concurrentie en heeft de zoekmachine leuke extra mogelijkheden om jouw advertentie meer op te laten vallen.

 

Een online marketing bureau helpt

Wanneer je net begint met zoekmachine-adverteren, kan het lastig zijn te weten waar je moet beginnen. Hoe krijg je je doelgroep in kaart, en wat komt er kijken bij het samenstellen van een succesvolle campagne? Een online marketing bureau kan je helpen met het bouwen van de juiste campagnes waarmee je meteen resultaat merkt. Ook kunnen ze de resultaten monitoren en bijsturen waar nodig, zodat je zeker weet dat je nooit te veel investeert. Ook kan zo’n bureau je helpen je volledige online strategie uit te werken, inclusief zoekmachine-optimalisatie. Zo loop je nooit meer klanten mis!

Coen Bouhuijs