Vindbaarheid in Google

Vindbaarheid in Google

De termen vliegen je in elk bedrijf om de oren. Zoektermen, SEO en SEA. Het is allemaal belangrijk voor je vindbaarheid in Google. Die zorgt namelijk dat er mensen naar je site komen. Of je nu een bedrijf bent dat diensten aanbiedt of producten verkoopt, bezoekers naar je site halen is cruciaal om je dienst of product te kunnen verkopen. Het levert je klanten of cliënten op en zorgt dat je geld kunt verdienen. Vindbaarheid in Google is daarvoor belangrijk, maar de aanpak daarvan is niet meer zo simpel als dat ooit was. 

 

Belangrijke factoren

Allerlei factoren spelen een rol in de vindbaarheid in Google. SEA staat voor search engine analysis en is de manier waarop je kunt onderzoeken wat voor jouw bedrijf kan werken. Het gaat voornamelijk om de juiste zoekwoorden gebruiken. Wat de juiste zoekwoorden zijn, hangt weer af van je bedrijf en doelgroep. En natuurlijk van je concurrentie. Daar wordt dus allemaal naar gekeken als je aan de slag gaat met je vindbaarheid in Google. Dat vereist best wat werk en kennis. Soms is het dan ook beter om dit uit te besteden. 

 

Uitbesteden

Als je kiest om een bureau of expert in te schakelen, gaat deze speciaal voor jouw bedrijf aan de slag met de vindbaarheid in Google. Je kunt de tijd van jouzelf en jouw eventuele werknemers gewoon blijven richten op de dagelijkse taken die belangrijk zijn. Een ander bekijkt jouw online marketing. Het gaat vaak niet alleen over de vindbaarheid in Google, maar bijvoorbeeld ook over de inzet van sociale media. Het uitbesteden is een waardevolle investering en geeft je meestal een goede basis vanuit waar je verder kunt werken en de vindbaarheid in Google in de gaten kunt blijven houden. Dan kun je ook sneller schakelen om hier iets aan te doen, omdat je inzicht hebt hierin. 

 

Coen Bouhuijs