Tips voor het optimaliseren van de bezoekersregistratie

Tips voor het optimaliseren van de bezoekersregistratie

In de Arbowet, artikel 3.1 lid 2 staat beschreven dat ieder bedrijf in staat moet zijn om zowel de medewerkers als bezoekers op een veilige wijze te evacueren in geval van nood. Een bezoekersregistratie kan een mooie manier zijn om de veiligheid van een bedrijf te verbeteren. 

Dankzij de bezoekersregistratie zal het bedrijf een overzicht verkrijgen van de personen die op dat moment aanwezig zijn in het pand. Aan de hand van deze lijst kan het bedrijf in korte tijd nalopen of zij inderdaad alle personen hebben geëvacueerd, zodat zij op een rustige wijze de volgende stappen kunnen ondernemen. In dit artikel delen wij drie tips om de bezoekersregistratie te optimaliseren.

Eenvoudige bezoekersorganisatie

Het is mogelijk dat een bedrijf dagelijks veel bezoekers tegelijkertijd ontvangt. De bezoekers vinden het echter niet fijn om lang te kunnen wachten tot zij hun bezoek kunnen registreren. Om lange wachtrijen en de daarmee verbonden irritaties te voorkomen, is het belangrijk om de bezoekersregistratie zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarmee zal de service ook direct verbeterd worden. Een snelle bezoekersregistratie kun je realiseren door de toevoeging van een touchscreen. 

Digitale bezoekersregistratie

Inmiddels leven wij in een gedigitaliseerde wereld, waarin ondernemingen hun werkwijze en apparatuur voortdurend optimaliseren om hun bedrijf nog meer te verbeteren. 

Een papieren bezoekersregistratie is niet overzichtelijk en is gemakkelijk kwijt te raken of te vernietigen. Dit kan leiden tot grote problemen. Om deze situaties te voorkomen, kan een digitale bezoekersregistratie de oplossing zijn. Bij een virtuele receptie is het immers ook niet mogelijk om de gegevens van de voorgaande bezoekers in te zien. Dat geeft bezoekers ook meer vertrouwen!

Extra’s bij een bezoekersregistratie

De digitale receptie kan veel extra’s bieden. Zo kunnen de bezoekers, bij het maken van een afspraak, per mail een QR-code ontvangen, waarmee zij zich gemakkelijk kunnen aanmelden bij de virtuele receptie. Op die manier zal het aanmeldingsproces nog sneller verlopen. 

Coen Bouhuijs