Met deze tricks zorg je dat jouw pagina hoger verschijnt op Google!
Om de vindbaarheid van jouw producten of diensten te verbeteren is het belangrijk dat je hoog op de Google zoek pagina verschijnt. Met de volgende tricks wordt je daar een handje bij geholpen!
Leg de focus op long tail-zoekwoorden
Met long tail-zoekwoorden bedoelen we lange zoekwoorden. Vaak denken mensen al snel aan één woord, maar wanneer je dat doet is er veel concurrentie en is de kans klein dat je daar boven uit springt. Bij langere zoektermen is het zo dat er minder op wordt gezocht, maar wanneer dat wel gebeurt, komt jouw pagina hoog te staan in de Google resultaten pagina.
Meta titel en meta description
Bij kranten en tijdschriften is een pakkende titel erg belangrijk, dit trekt namelijk de aandacht van de lezers. Bij een website is dat niet anders. De meta titel en meta description zijn de stukjes tekst die op Google verschijnen op de zoekpagina, Mensen zullen hier minder snel op klikken als het niet prikkelend is. Je kunt je meta titel en description aantrekkelijk maken door opvallende woorden als ‘gratis’ te gebruiken of cijfers te gebruiken.
Wees origineel en gebruik geen content van andere websites
Google gebruikt een systeem genaamd ‘duplicate content’ Dit houdt in dat Google het doorheeft wanneer jij gekopieerde content op jouw website hebt staan. Dat gebeurt dus ook wanneer een ander iets van jouw website afhaalt. Zijn pagina wordt dan simpelweg niet gevonden door deze functie van Google.
Doe zoekwoorden onderzoek
Als je je website wil optimaliseren kan het handig zijn om vooraf een zoekwoordenonderzoek te doen. Door een zoekwoorden onderzoek kun je achterhalen zoekwoorden mensen gebruiken als ze Google naar verschillende producten en diensten. Met dit onderzoek wil je relevante woorden die veel gezocht worden vinden. De woorden die uit het onderzoek naar voren komen plaats je vervolgens in verschillende teksten op je website en zo kom je hoger in Google.
Uit handen geven
Het kan een flinke klus zijn om de gewenste positie in Google te bereiken en er is de nodige kennis voor vereist. Je kunt er daarom voor kiezen om de klus uit handen te geven. Zo zijn er agencies die jou helpen met het stijgen in Google. Op die manier laat je het over aan professionals en komt het zeker goed.