Van locatie tot catering; Tips voor het organiseren van een geslaagd bedrijfsfeest

Van locatie tot catering; Tips voor het organiseren van een geslaagd bedrijfsfeest

Staat er al een bedrijfsfeest op de planning? Een goed georganiseerd personeelsfeest kan namelijk ontzettend waardevol zijn voor je bedrijf. Dit om bijvoorbeeld jouw werknemers te bedanken, om de teambuilding binnen het bedrijf te versterken of gewoon omdat je zin hebt in een goed feest. Lees hier 8 tips die je kunnen helpen met het organiseren van een bedrijfsfeest

Tip 1:  Begin op tijd met de organisatie 

Als je op tijd begint, kun je de uren van de organisatie van het feest goed verspreiden over een aantal weken of maanden. Het organiseren van een bedrijfsfeest kost tijd, dus zorg ook dat je die tijd goed inplant. 

Tip 2: Locatie 

Door goed en vroeg te plannen is het waarschijnlijker dat de locatie van jouw keuze nog beschikbaar is en dat je al snel je collega’s kan inlichten over de datum (met een mooie uitnodiging). De kans is groter dat je collega’s aanwezig zijn als je ze zo snel mogelijk op de hoogte stelt. Belangrijk is dat de sfeer van de locatie past bij jouw doel, je kunt ervoor kiezen om het bedrijfsfeest op eigen locatie te houden of een locatie te huren. Als je een locatie gaat huren is het handig om verschillende dingen te weten zoals: is er een trap of lift aanwezig? Dit in verband met de DJ Booth die naar boven moet. Bedenk goed of de locatie geschikt is voor het soort feest dat je wilt geven. Een te kleine ruimte is niet goed, maar een te grote locatie maakt de ruimte leeg en minder sfeervol. 

Tip 3: Catering

De beste manier om eten en drinken te regelen is om een aanvraag te doen bij een zakelijk cateringbedrijf. De catering uitbesteden scheelt een hoop werk en je blijft na afloop van het feest niet met een overschot aan boodschappen zitten. Hier een aantal verschillende mogelijkheden voor de catering:

  • Walking dinner
  • Foodcorners 
  • Barbecueën 
  • Hapjes bij de borrel

Om extra sfeer te creëren tijdens het eten/hapjes raden wij aan om live entertainment te boeken. Hierbij kan je denken aan een pianist, gitarist, zanger, zangeres of DJ die achtergrondmuziek draait. Ook is het leuk om een combinatie te maken met een DJ en een live-artiest, zo heb je toch “the-best-of-both-worlds “. 

Tip 4: Zorg voor muziek en boek een bedrijfsfeest DJ

Wil jij een sfeervol zakelijk evenement organiseren? Zorg dan voor goed entertainment. Kies bijvoorbeeld voor een bedrijfsfeest DJ met 100% dansgarantie. Door hiervoor te kiezen hoef je niet in de weer te zijn met afspeellijsten, maar kan je ook zelf met de voetjes van de vloer. Ook is het belangrijk om van tevoren nog even te overleggen met de DJ. In het overleg kun je afspraken maken over de muziekvoorkeuren, wat de gewenste muziekstijlen zijn en over de verzoekjes vanuit collega’s. Als je dit gesprek hebt gevoerd weet je zeker dat je goed voorbereid bent. 

Tip 5: Zorg eventueel voor een dansvloer 

Zorg voor genoeg ruimte, zo kan je een plek creëren waar je gasten kunnen dansen! Het liefst ergens in het middelpunt of voor de DJ. Dit gaat gegarandeerd zorgen voor een spetterend en swingend zakelijk evenement. Verder is de mogelijkheid DJ met saxofonist ook een goed idee om een stukje beleving en sfeer te creëren. De combinatie zie je misschien niet vaak, maar op je feest zal iedereen positief omver geblazen worden. De DJ draait jullie favoriete muziek en de saxofonist improviseert bijpassende warme, jazzy of funky melodieën. Dit is dus de perfecte aanvulling op een bedrijfsfeest. 

Tip 6: Spreek je waardering uit 

Grijp het juiste moment aan, om even de aandacht te trekken en het woord naar je collega’s te richten. Spreek je waardering uit en bedank hen voor alle inzet! Ook is het de uitgelezen kans om eventuele plannen voor de toekomst aan te kondigen of een collega van de maand kenbaar te maken. 

Tip 7: Denk na over een activiteit voor je bedrijfsfeest 

Een activiteit voor je bedrijfsfeest kan van toegevoegde waarde zijn voor de sfeer en teambuilding, let op deze moet wel geschikt zijn voor heel de groep. 

Wat dacht je van een pubquiz op locatie, met vragen over de meest uiteenlopende onderwerpen die zorgen voor een leuke dag of avond voor iedereen.
Een pubquiz is de laatste jaren razend populair geworden. Er worden spannende, lastige, maar ook makkelijkere vragen gesteld. De rondes bevatten onder andere muziek, audio fragmenten en fotokaarten. Verschillende thema’s zoals: sport, entertainment, TV, natuur, wetenschap…
De sfeer is goed, iedereen is enorm fanatiek en er ontstaat een “strijd” tussen de teams. De pubquiz is de leukste manier om de gehele groep enthousiast te krijgen!

Tip 8: Herinneringen maken 

De laatste tip: vergeet niet te genieten van het bedrijfsfeest. De avond is voorbij voordat je het weet. Het is belangrijk om herinneringen te maken, die de medewerkers nog eens laat terugdenken aan het fantastische bedrijfsfeest. Wat je kan helpen bij het creëren van een herinnering is een photo booth. De foto’s zijn tegenwoordig vaak te bekijken in een app, maar kunnen ook meteen afgedrukt worden. 

Wil jij hulp bij het organiseren van jouw bedrijfsfeest? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met SKYFLY Entertainment. Alles is mogelijk behalve een lege dansvloer. We bekijken graag de mogelijkheden met je! 

 

Coen Bouhuijs