Doen ze in jouw organisatie ook maar wat met contracten?

Ik heb een softwarelicentie aangeschaft en ik weet niet goed wat ik er mee moet. Het heeft veel geld gekost en het doet gewoon niet wat ik wil. Ergens ver weg van mijn werkplek is dat aangeschaft, zonder dat ik er van weet. Dat zou toch anders moeten kunnen. Dat ze moeite doen om mij te bevragen wat ik nu echt nodig heb of waar ik behoefte aan heb.

Waar moet ik zijn als ik hulp nodig heb

Ik klaag al jaren dat er te veel handmatig werk is en dat we de contracten in een bak bewaren. Er is wel een contractbeheersysteem maar dat gebruiken we niet. Waarom weet ik niet, maar ik zou de nut en noodzaak daar graag van willen weten. Hoe komt het nou dat alleen de inkopers op contractmanagement training gaan en ik als gebruiker daar niet van weet. Dan zou ik alles kunnen te weten komen over het ontstaan van een contract en wat ik er mee kan. Snap er niks van want wij zijn de gebruikers en het is ons geld ook nog een keer. Ik zie contractmanagement wel zitten, want ik hoor van andere bedrijven dat ze daar veel mee opschieten. 

Stond ik daar laatst met mijn mond vol tanden met een leverancier

Als ik niet weet wat de afspraken zijn, weet ik ook niet wat ik kan verwachten. Er worden afspraken gemaakt en die liggen ergens in de la. Laatst had ik nog een probleem en wilde ik de leverancier bellen. Ik wist niet wie ik moest hebben en waar ik moest zijn. Werd van het kastje naar de muur gestuurd. Toen na veel vijven-en-zessen ik nog geen resultaat had heb ik de moed maar laten zakken. Wat is dit nu, dat ik als gebruiker en belangrijke klant van inkoop niet weet hoe contractmanagement bij ons bedrijf werkt en waar ik wat kan vinden. Dat zou toch beter kunnen, zo mogelijk wordt iedereen daar voor opgeleid of beter geïnstrueerd.