Gebruik deze tips als SEO-copywriter

Een belangrijk onderdeel van de SEO strategie is het creëren van goed geoptimaliseerde inhoud. Hiermee gaat de SEO-copywriter aan het werk. SEO-copywriting richt zich op het schrijven van relevante content die kwalitatief is geschreven voor zowel gebruikers als zoekmachines. In dit artikel geven we je enkele belangrijke tips voor het schrijven van uitstekende artikelen die je hiermee op weg helpen. We geven je meer informatie over het achterhalen van de juiste trefwoorden en het in kaart brengen van de zoekintentie. 

Het doel van de SEO-copywriter 

Waarom is SEO belangrijk? Alle processen die onder de noemer SEO geplaatst worden, kunnen helpen om een aantrekkelijkere plaats in de zoekmachines te krijgen. Artikelen die gemaakt zijn door de SEO-copywriter hebben als doel om meer linkbuilding te genereren en dragen bij aan het hogerop komen in de ranking van de zoekmachines. Dit zorgt weer voor het aantrekken van meer organisch verkeer tegen minimale kosten, omdat autoriteit en betrouwbaarheid wordt gecreëerd door relevante inhoud. 

De juiste keuze voor trefwoorden

Een van de meest belangrijke factoren van SEO-copywriting is het selecteren van de juiste trefwoorden. Dit zijn ook wel de termen waarmee mensen op het internet zoeken naar relevante informatie. De copywriter heeft als doel om inhoud te richten op de zoekwoorden, zodat de gebruiker vindt waar hij naar zoekt. Het is aanbevolen om de trefwoorden niet zomaar te gissen, maar om online software te gebruiken die je helpt bij je trefwoord-onderzoek. Deze kunnen helpen om onder meer semantisch gerelateerde zoekwoorden te vinden en woorden te selecteren die competitief zijn of juist in lagere volumes worden gebruikt. 

Leer de intentie van het zoekwoord kennen

Wanneer er geïdentificeerd kan worden wat de meest voorname reden achter het zoekwoord is, dan kan de inhoud beter afgestemd worden op de intentie van de gebruiker. Over het algemeen zijn er vier soorten intenties voor zoekacties: 

 

  • Commerciële intentie: 

Er wordt aan aankoop overwogen en gebruikers zijn op zoek naar relevante informatie over verschillende opties. Voorbeeld: “vergelijking wasmachines”

  • Informatieve intentie: 

De zoekterm wordt gebruikt om meer te weten te komen over een specifiek onderzoek, dienst of product. Voorbeeld: “beste wasmachines”

  • Transactie-intentie: 

De zoekterm wordt ingezet om een product of dienst te kopen. Voorbeeld: “een nieuwe wasmachines kopen”

  • Navigatie-intentie: 

De gebruikers willen een specifieke pagina of website bezoeken en gebruiken de zoekterm om daar te komen. Voorbeeld: “Typen Bosch wasmachines”

 

Als je op zoek bent naar SEO-specialisten in de buurt die jouw onderneming kunnen helpen om je ranking in de zoekmachines naar een hoger niveau te tillen, bezoek dan https://www.maatwerkonline.nl/blog/hoger-komen-in-google/ voor meer informatie.