9 manieren om uw inkomsten als nagelstyliste te verhogen

9 manieren om uw inkomsten als nagelstyliste te verhogen

Als het gaat om het verbeteren van uw bedrijfsresultaten in de nagelindustrie, lijken bepaalde strategieën misschien geen hersenkrakers, zoals het leren van de nieuwste techniek, zoveel afspraken maken als uw schema toelaat en upselling van diensten. Maar soms moet de conventionele wijsheid op zijn kop worden gezet, of op zijn minst op een iets andere manier worden benaderd. Hier presenteren we, met de hulp van echt werkende techneuten, negen onverwachte, maar ongelooflijk effectieve manieren om uw winst te vergroten en uw bedrijf te laten groeien.

  1. Beperk uw servicelijst.

Er is een algemene misvatting dat het aanbieden van een verscheidenheid aan services uw inkomstenpotentieel vergroot. Niet alle diensten zullen echter leiden tot de vermeende winst. Hoeveel verdien je bijvoorbeeld eigenlijk door andere diensten aan te bieden?

  1. Speel ‘hard to get’.

Hoe technici het boeken van klanten benaderen, is net zo belangrijk als de tools die worden gebruikt om planningen te beheren. Let op de taal die je gebruikt bij het plannen van afspraken. Onthul nooit dat je een hele dag open bent en de klant elk tijdslot kan hebben dat ze wil (zelfs als het waar is). Het druk hebben houdt in dat er veel vraag naar je is, en dat mensen aangetrokken worden tot wat er gevraagd wordt en bereid zijn er meer voor te betalen. Zorg er natuurlijk voor dat u het niet overdrijft en uw klanten het gevoel geeft dat u het te druk voor ze heeft!

  1. Laat klanten zelf boeken.

Natuurlijk, klanten houden van je enorme inspanningen, en je wilt wel vraag creëren, maar als je dat eenmaal hebt vastgesteld, kun je het plannen van afspraken het beste aan je klanten overlaten. De tijd die nodig is om uw boek opnieuw in te delen en de daaropvolgende impact op uw planning is het tenslotte niet waard. Door klanten zelf te laten boeken via een online planningsservice, wordt uw agenda gemaximaliseerd en komt er tijd vrij om inkomsten te genereren. Sommige services houden zelfs creditcardgegevens bij, wat betekent dat u eindelijk uw beleid voor no-show en late annuleringskosten kunt afdwingen, zonder dat u zich ongemakkelijk voelt. Als u klanten telefonisch of persoonlijk boekt aan het einde van een afspraak, zorg er dan voor dat u de afspraak in het elektronische systeem invoert om uw schema overzichtelijk te houden en te profiteren van alle voordelen die de service biedt.

  1. Leg prijsstijgingen niet uit.

De prijs verhogen lijkt misschien een voor de hand liggende manier om meer geld te verdienen, maar het is een moeilijke taak voor de meeste nagestylistes. Naarmate de product-, voorraad- en huurkosten stijgen en de marktvraag verandert, is het absoluut noodzakelijk om de prijzen te verhogen als u in de loop van de tijd winstgevend wilt blijven. Plaats gewoon een gedrukt bericht bij de receptie, uw nageltafel en bij de wasbak in de salon, zodat klanten weten wat ze kunnen verwachten. Dat is het.

  1. Ga zuiniger om met je producten

De marge, of het verschil tussen wat u voor een service in rekening brengt en uw kosten om de service uit te voeren, is een cruciaal onderdeel van winstgevendheid dat techneuten vaak over het hoofd zien. Kijk goed naar uw werkelijke kosten per dienst (CPS); vaak wordt er geld verspild voordat een dienst zelfs maar van start gaat. Gebruik tijdens een service kleine schaaltjes of trays om het product in te doen in plaats van het rechtstreeks uit de originele containers of flessen te halen. Je zult merken dat je lotions en scrubs veel verder gaan.

  1. Geef cursussen bij een bekend merk

Techs worden vaak verteld om een ​​vlijmscherpe focus te houden op de groei van hun bedrijf en niet afgeleid te worden door andere bezigheden. Maar een brand educator worden is een geweldige manier om extra geld te verdienen en jezelf te promoten. Professionele nagelmerken, zoals Crystal Nails zijn altijd op zoek naar enthousiaste, bekwame technici om lessen te geven, beurzen bij te wonen en hun product te demonstreren voor distributeurs. Wat u kunt verdienen, varieert afhankelijk van het merk en kan variëren van een maandelijkse provisie tot een uurtarief of een vast bedrag voor lessen en demo’s. Sommige docenten verdienen ook commissie over producten die tijdens cursussen worden verkocht. Bovendien worden alle reiskosten betaald, waaronder internationale reizen naar exotische locaties. Maar het echte voordeel is dat u als bonafide expert bekendheid krijgt bij een breed publiek.

  1. Bestudeer iets anders.

Een opleiding nagelstyliste is van vitaal belang in deze branche, maar vaak richten techneuten zich op het leren van de nieuwste en beste technieken en zien ze de waarde van bedrijfseducatie over het hoofd. Het maakt niet uit hoe fantastisch je nagelsets zijn; als je niet goed bent in het runnen van je bedrijf, bereid je dan voor op de harde school. Je verliest meer geld dan je verdient; je bent constant op zoek naar klanten; en je blijft gefrustreerd. Nagelkunstenaar Nina Park, gevestigd in Boston, zegt dat marketinglessen een grote invloed hebben gehad op haar vermogen om zichzelf te profileren. Marketingmethoden evolueren altijd, dus Park volgt zo vaak ze kan social media marketing lessen.

  1. Laat klanten minder vaak binnenkomen.

Zeker, een vol boek met vaste klanten betekent een vast inkomen en gemoedsrust, maar het kan bij herhaling ook als een gebroken record aanvoelen. Dit kan niet alleen innovatie beperken en tot een burn-out leiden, maar het betekent ook dat wanneer een of twee klanten om welke reden dan ook afhaken, u zich klautert om hun vele nu lege tijdvakken in uw boek te vullen. Met openingen kun je meer nieuwe klanten aannemen die je kunt verzorgen om vaste klanten te worden. Bovendien zorgt het ervoor dat er vers bloed de salon binnenstroomt en stimuleert het techneuten om op de hoogte te blijven van nieuwe producten en trends.

  1. Doe het rustig aan met de upsell.

Technici wordt voortdurend verteld om producten en aanvullende services zoveel mogelijk te upsellen – en over het algemeen is dat een goed advies. Wright stelt echter voor dat techneuten overwegen om wat premiumkosten in hun services in te bouwen in plaats van upselling. Je projecteert een hoger imago en trekt meer luxe klanten aan.

Coen Bouhuijs