Keycord met logo als marketingtool?

Keycord met logo als marketingtool?

Zomaar overal je logo en bedrijfsnaam op gooien en het marketing noemen? Geen goed plan, denk goed na over je promotiematerialen. Het is natuurlijk heel goed als je logo en bedrijfsnaam veel zichtbaar zijn, maar zorg wel dat je nadenkt over de functie van het product waar je je logo op drukt en wie deze allemaal zal zien. Zo is een Keycord met logo bijvoorbeeld een goede keuze als promotiemateriaal, omdat dit zowel een praktisch product is als iets is wat veel mensen kunnen zien. Werknemers kunnen het gebruiken op evenementen en de werkvloer, waar veel mensen het zullen zien en ze halen er nog functionaliteit uit ook. Als je het dan ook nog op een betaalbare wijze kan laten maken, is het zeker de moeite waard!

T-shirt bedrukken

Naast keycords zijn er nog veel meer geschikte producten om te laten bedrukken als promotiemateriaal. Een T shirt bedrukken bijvoorbeeld. Een T-shirt heeft net als een keycord een nuttige functie en kan door veel mensen gezien worden. Hier komen wel wat meer design keuzes bij kijken. Hoe groot maak je het logo? Komt het op de voor- of achterkant? Als je het logo heel groot maakt is het goed te zien en te lezen door anderen, maar is de kans groter dat de drager het te heftig vindt en het liever niet draagt. Hier moet je zelf een goede keuze in maken. Je kunt het zo bond of bescheiden maken als je zelf wil. De belangrijkste overweging hierbij is dat het bij jouw merk moet passen.

Pennen

Pennen zijn misschien wel het populairste product om met bedrijfsnaam en logo te bedrukken. Het is lastig te beoordelen hoeveel nut dit heeft. Een pen is natuurlijk erg handig om te hebben. Daardoor zal bijna iedereen het aannemen als ze een pen van het bedrijf aangeboden krijgen. Een pen komt altijd van pas. Maar hoe vaak zal iemand echt naar het logo kijken? De kans bestaat dat dit pas vaak gebeurt als het een favoriete pen wordt. ‘’Waar heb ik nou die merk X pen gelaten?’’. Misschien heb je dat zelf wel eens gedacht. Als de door jouw bedrukte pen prettig schrijft, is de kans groter dat iemand écht de opdruk opmerkt.

Stickers

Als jij een leuke boodschap uit te dragen hebt vanuit jouw bedrijf en merk, is het een hele leuke optie om dit op een sticker te laten drukken. Stickers vallen op en als mensen zich aangesproken voelen door een boodschap op een sticker krijgen zij vanzelf de behoefte om deze ergens te plakken. Met dit promotiemateriaal kun je erg creatief worden. Hoe leuker de boodschap, hoe liever iemand deze (bijna) gratis voor je wil verspreiden. Je betaalt alleen voor het drukken, en het verspreiden van de sticker kan vanzelf beginnen.

Veiligheidsproducten

Een nieuwe speler in het rijtje aan promotiematerialen zijn de veiligheidsproducten. We zijn allemaal een nieuwe set producten nodig gaan hebben tijdens de pandemie. Denk vooral aan mondkapjes en handenalcohol. Een aantal producenten van promotiematerialen zijn hierop gedoken en bieden deze producten nu aan om te personaliseren met jouw merk, bedrijfsnaam, logo en andere boodschap. Dit kan een hartstikke nuttigpromotiemateriaal zijn. Het geeft een extra service aan de klant als zij een wegwerpmondkapje van een bedrijf kunnen krijgen voor een veilig bezoek. Dat neemt mogelijk een zorg bij hen weg en wordt vast gewaardeerd. Hetzelfde geld voor de handenalcohol, mits deze niet stinkt!

Conclusie

Promotie en marketing is een heel belangrijk onderdeel van elke onderneming. Als niemand weet dat je bestaat, kan ook niemand interactie aangaan met jouw bedrijf. Met pakkende, leuke promotiematerialen kan er veel gewonnen worden op dit gebied. Je logo wordt vaker gezien, je bedrijfsnaam wordt verspreid en mensen hebben interactie met jouw merk. In het geval van kleding wordt het zelfs door mensen gedragen. Dat laat ook al meer betrokkenheid zien. De voordelen zijn dus duidelijk. Je merk, bedrijfsnaam, logo en boodschap worden door meer mensen gezien en mogelijk ook verspreid met hun hulp. De nadelen zijn de prijs en tijd die dit kost. Gelukkig hoeven de meeste promotiematerialen niet duur te zijn en kunnen producenten hiervan heel goed helpen met advies en designs. Hiermee kost het je bijna geen tijd. En dat geld is het waard!

Kortom, laat deze belangrijke stap niet liggen en investeer in functionele promotiematerialen die mensen aanspreekt.

Coen Bouhuijs