Voordelen van gratis bezorgdiensten

Voordelen van gratis bezorgdiensten

Als het gaat om online winkelen, is gratis verzending een must. Van het kopen van boodschappen tot het bestellen van kleding en meubels, de mogelijkheid van gratis bezorging is een extra bonus. In feite annuleert 61 procent van de klanten hun bestelling als ze geen gratis bezorging aangeboden krijgen. Een elektrische bezorgfiets leasen is iets dat veel bedrijven doen om toch winst te maken en een gratis bezorgdienst aan te bieden.

Klanten bestellen liever bij een bedrijf dat gratis bezorging aanbiedt

Wanneer een bedrijf gratis bezorging aanbiedt, is de kans groter dat klanten bij hen bestellen. Klanten zijn meer geïnteresseerd in het bestellen bij bedrijven die gratis levering aanbieden dan bij bedrijven die dat niet doen. Dit geeft hen een goed gevoel over het bedrijf. Ze hebben ook het gevoel dat ze geen reden hebben om niet nog meer artikelen van dit bedrijf te kopen. Een bezorg fiets kan een gratis bezorgservice mogelijk maken voor klanten in de buurt. Zo hoef je je geen zorgen te maken over de logistieke kosten voor klanten die in de buurt wonen.

Klanten kunnen op hun gemak bestellen, waardoor het aantal transacties toeneemt

Als klanten op hun gemak kunnen bestellen, neemt het aantal transacties toe. Wanneer klanten verzendkosten moeten betalen, kunnen ze terughoudend zijn om iets online te kopen. Wanneer je gratis verzending aanbiedt, is dit geen probleem. Klanten kunnen artikelen van je website kopen zonder extra kosten en zonder enige verzendkosten.

Gratis bezorgservices maken het leven van klanten gemakkelijker

Klanten kunnen op hun gemak bestellen, minder geld uitgeven aan verzending, tijd besparen en een consistente ervaring hebben met hetzelfde bedrijf. Gratis bezorging maakt het voor klanten ook makkelijker om online te winkelen, omdat ze zich geen zorgen hoeven te maken over verzendkosten. Het zal je bedrijf helpen groeien als je gratis bezorgservices aanbiedt. Dit komt omdat je kunt concurreren met andere bedrijven die verzendkosten in rekening brengen, maar niet hetzelfde serviceniveau bieden als jij. Gratis bezorgservices kunnen de meeste kleine bedrijven zorgen baren vanwege de kosten die ze moeten dragen. Daarom moet je kiezen hoe je dit voor je kunt laten werken zonder je winst op te offeren. Je zou de bezorgkosten in je verkoopprijs kunnen opnemen, zo lijkt het het alsof je gratis bezorging aanbiedt, maar eigenlijk verreken je het gewoon in de prijs.

 

Coen Bouhuijs